OM FÖRENINGEN

Höllviken Innebandyförening bildades 2008. Innebandy bedrevs tidigare i Höllviken som en sektion i Höllvikens BK. Vi växer för varje år och är idag en av de största föreningarna i Vellinge Kommun och är en av de största innebandyföreningarna i Skåne.

Höllvikens Innebandyförening har alltid prioriterat det sociala före det sportsliga, det är viktigt att våra spelare har roligt och känner glädje när de spelar innebandy och att de är stolta över att företräda föreningen, detta har visat sig vara ett framgångsrecept även på planen. Vårt herrlag har rusat igenom seriesystemet och spelar från och med säsongen 14/15 i Svenska Superligan, en bedrift som har givit eko i idrotts-Sverige!

Höllvikens Innebandyförenings vision är att föreningen skall vara en mötesplats för barn och ungdomar, tjejer som killar. En plats där social gemenskap formas med hjälp av idrottslig verksamhet.

En av våra framgångsfaktorer gällande ungdomslagen är att lagen tränas av egna äldre aktiva spelare i föreningen.

Välkommen till oss i härliga Höllviken!