A-lag Herrar SSL

Höllviken IBF – Mullsjö AIS 8 – 4
2014-10-16 08:17

Höllviken IBF – Mullsjö AIS 8 – 4   (0-0, 3-1, 5-3)

Period 1

Inga mål

Period 2

0-1      Tobias Utterberg (Sebastian Palmgvist)

1-1      Mattias Andersson (Fredrik Sjöstedt)

2-1      Pontus Karlson (Johannes Wilhelmsson)

3-1      Pontus Karlson (Ted Nivestam) PP

Period 3

3-2      Jimmie Pettersson (Kasper Hedlund) PP

4-2      Jacob Rubensson

4-3      Kim Ganevik (Anton Hedin)

5-3      Daniel Persson (Johannes Wilhelmsson)

6-3      Ted Nivestam PP

7-3      Johannes Wilhelmsson (Henrik Kronholm)

8-3      Viktor Ottosson (Johannes Wilhelmsson) – Öppen kasse

8-4      Petter Van Keppel (Emil Kihlbom)

Spelarpoäng:

5 p       Johannes Wilhelmsson

3 p       Mattias Andersson

2 p       Daniel Persson

1 p       Jacob Rubensson

Hemsidan ställer några frågor till tränaren Vidar Jonsson Wallin efter segern mot Mullsjö AIS.

Andra raka hemmaseger. Hur känns det?

- Riktigt jäkla bra faktiskt! Idag gör vi saker och ting taktisk mycket bra, spelarna tar till sig våra instruktioner på ett kanonsätt och genomför matchen i princip som vi bestämde inför matchen.

Mullsjö AIS var obesegrade inför denna match. Hur bra var de?

- Mullsjö är ett strukturerat och bra innebandylag, men idag tar vi bort deras styrkor och vinner klart rättvist. De kommer med stor sannolikhet hamna på den övre halvan av serien.

Några spelare som du vill lyfta fram idag?

- Hela vår första formation visar vägen idag, JW gör väl en tre-fyra poäng idag, Danne gör sin bästa match för säsongen och Mattias visar återigen vilken stark tvåvägsspelare han är.

För första gången i historien ligger Höllviken på en slutspelsplats i SSL! Vad säger du om det?

- Det är såklart häftigt, men vårt primära mål är fortfarande att ha minst två lag bakom oss när serien summeras. Vi kan känna oss som världsmästare fram tills vi vaknar imorgon. Därefter lägger vi allt fokus på att försöka bryta sönder nästa motståndare.

Ja, nästa motståndare är IBK Dalen från Umeå. Redan på lördag möter ni dem hemma i Halörhallen. Vad vet du om dem?

- Ganska mycket. Jag såg deras mindre bra insats mot FC Helsingborg förra helgen. Den insatsen ska vi inte dra för stora slutsatsen från. Vi kan konstatera att de besitter några riktigt kompetenta spelare, såsom Ketil Kronberg, Alexander Bodén, Milan Tomasik och Johan Eriksson. Så det kommer bli en tuff uppgift för oss.

Då säger hemsidan grattis till dagens seger och lycka till på lördag mot IBK Dalen klockan 15.00 i Halörhallen.

Säsongen 18/192018-09-20 02:57
Coach Ola inför Dalen!2014-10-17 10:22