A-lag Herrar SSL

Inför Mullsjö med Coach Ola!
2014-10-14 14:14

Inför Mullsjö med Coach Ola!

Falun i förra omg och nu Mullsjö, hur går tankarna?

Vi möter ett riktigt bra lag i Falun där vi faktiskt i slutsekunderna är nära 1 poäng men sett till matchbilden och skott på mål så är det inte orättvist att Falun till sist vinner, men det är klart att vara så nära är alltid surt. Mullsjö som väntar imorgon ligger nu på en fin andra plats i tabellen och är ett av de mest formstarka lagen i hela SSL. Men vi vet att vi är starka i Halörhallen så vi kommer ge dom en riktig fight imorgon.

Hur tror du laget reagerat på söndagens förlust?

Jag tror alla går ifrån den matchen med blandade känslor men samtidigt så får Falun en del av sina mål pga slarv från vår sida och det är något vi ska prata om och minimera till kommande matcher. Men annars när den största besvikelsen har runnit ur killarna kan vi tänka på matchen och ta med oss mycket bra också. Vi ska inte glömma att det var Sveriges samt världens bästa innebandylag som stod på andra sidan.

Kan du säga några ord om Mullsjö, är det någon speciell spelare att se upp med?

Mullsjö gick till slutspel ifjol ( kvartfinal )men fick ge sig i den sjunde avgörande matchen mot Storvreta. Inför denna säsongen har dom gjort några riktigt bra nyförvärv och som sagt har de startat denna säsongen imponerande. Mullsjö har ett bra kollektiv där många spelare hotar så det är svårt att fokusera på enstaka spelare.

Hur ser det ut i laget är alla friska?

I stort är alla friska, Oliver är långtidsskadad, sen har även Johannes Mattsson känning i baksidan av sitt lår så det är tveksamt om han kommer till spel. Men vi går alltid för 3 poäng, och så även imorgon.

Då vill vi passa på att önska lycka till!

Tack så mycket!

Säsongen 18/192018-09-20 02:57