A-lag Herrar SSL

Intervju med Coach Ola inför hemma premiären!
2014-09-26 15:26

Intervju med Coach Ola inför hemma premiären!

Två spelade bortamatcher och nu är det hemmapremiär mot Storvreta. Hur ser du på tidigare omgångar?

Vi visste att de första 4-5 omg i serien skulle bli tuffa, inte bara för att vi möter tippade slutspelslag utan också att som nykomling komma in i tempo och annat som skiljer Allsvenskan mot SSL.

Det har inte blivit några poäng ännu men har ni kunnat ta med er något från dessa matcher?

Ja absolut! Vi lär oss hela tiden och vi kommer växa in i detta mer och mer så vi hoppas kunna prestera bättre redan på lördag mot ett av Sveriges absolut bästa lag.

Ja, vad kan man säga om Storvreta?

Ett ganska komplett lag med bra målvakter, många skyttar och finurliga tekniker, sen att dom har en drös med landslagsspelare gör inte uppgiften mindre inspirerande.

Vad kan vi förvänta oss på lördag?

En match med bra tempo och ett vilt kämpande hemmalag med förhoppningsvis en fullsatt hall. Storvreta ska kliva in i vår skokartong och känna att hit vill vi aldrig igen.

Är det någon i Storvreta vi ska hålla extra koll på?

Hahaha, ja man får nog hålla koll på hela laget men det är klart deras 1:a kedja består av 4 st landslagsspelare som var med i den senaste svenska landslagssamlingen så det blir något att bita i.

Hemsidan vill tacka för intervjun!

Vi ses väl imorgon 15.00 i Halörhallen!

Säsongen 18/192018-09-20 02:57
Coach Ola inför Dalen!2014-10-17 10:22