A-lag Herrar SSL

Ted Nivestam inför hemmapremiären mot Storvreta IBK
2014-09-25 10:08

Hemsidan ställer några frågor till Ted Nivestam inför hemmapremiären mot Storvreta IBK.

Hittills har det varit målgaranti varje match från dig i SSL. Ett mot Helsingborg och ett mot AIK. Beskriv känslan när du gjort dina två mål?

Det är alltid skönt att få göra mål och såklart kul att man kan göra det i SSL också. Målet mot Helsingborg var extra härligt med tanke på den inramning matchen hade.

Hur summerar du dina två första matcher?

Vi har förlorat två av två matcher så jag har svårt att säga att jag är nöjd med vår och min egen insats. Mycket nytt denna säsong, ny serie, nytt lag osv. Tar ju såklart lite tid att komma in i det men jag känner att vi kommer bli bättre och bättre för varje vecka som går.

Nu på söndag kommer du ställas öga mot öga mot några landslagsstjärnor. Hur är känslan att mäta sig mot de bästa spelarna?

Känslan är att det är jäkligt kul, det är ju detta man tränar för. Tanken att Storvreta som vunnit ett antal SM-guld och betraktas som ett av världens bästa lag ska springa in i lilla Halörhallen på lördag får mig att dra lite extra på smilgroparna. Kommer bli en häftig match.

Vad blir den största utmaning mot Storvreta IBK?

Utmaningen blir att stoppa alla deras landslagsstjärnor och sätta vårt försvarsspel. Släppa in 20 mål på två matcher är inget vidare direkt så de gäller att sluta bjuda motståndarna på gratis chanser och hitta balansen i vårt spel som vi hade på försäsongen.

Vad blir nyckeln för oss så vi kan ta de första poängen i superligan på lördag?

Kriga för varandra, sätta våra chanser och så klart leva upp till våra tre ledord fart, karaktär och glädje.

Sista frågan, gör du mål mot Storvreta?

Självklart!

Hemsidan tackar Ted för pratstunden och ser framemot nya mål från hans sida på lördag.

Säsongen 18/192018-09-20 02:57
Coach Ola inför Dalen!2014-10-17 10:22