A-lag Herrar SSL

Coach Ola inför Warberg på Onsdag!
2014-10-21 11:13

Dalen i förra omg och nu Warberg, hur går tankarna?

Matchen mot Dalen hade två ansikten tycker jag, där vi är ganska överlägsna de första 30 minuterna men när Dalen gör 3 snabba mål i andra halvan i period två blir oroliga i vårt spel och då är Dalen bra och pressar oss i sista perioden. Men vi håller undan och vinner rättvist med 7-5. Warberg mötte vi två gånger under försäsongen, första mötet vann Warberg med 3-1 efter har gjort mål i öppet mål när vi försökte trycka in 2-2 och det andra mötet slutade 4-4 i Växjö efter 60 minuter. Så jag ser fram emot en jämn och tuff match.

Hur är stämningen i laget efter vinsterna?

Det känns bra, nu har vi 9 poäng och har lite luft ner till lagen under sträcket men det räcker med 1-2 förluster sen är man indragen i botten igen så det gäller att försöka knipa poäng i varje match.

Kan du säga några ord om Warberg, är det någon speciell spelare att se upp med?

Warberg har börjat säsongen starkt och ligger på en 3:e plats i tabellen. De spelar med stort tålamod med boll och det är ett jobbigt lag att ligga under mot. Så det gäller att vara med från start på onsdag. På spelarfronten har dom några finurliga spelare samt några riktigt vassa skyttar som vi får se upp med. Jag tycker vi har bra koll på Warberg efter våra möten inför säsongen och dom har självklart bra koll på oss också.

Hur ser det ut i laget är alla friska?

Det ser ut som att Oliver som börjat träna med oss lite lätt slog upp sin knäskada igen och blir borta längre än vi hoppats, sen är det fortfarande osäkert hur det är med Johannes lår. Annars är övrig truppen redo för match.

Då vill vi passa på att önska lycka till!

Tack så mycket!

Säsongen 18/192018-09-20 02:57