JAS

Vinst i första JAS-träningsmatchen
2016-09-11 09:45
I fredagskväll (9/9 2016 kl 20.00) bjöd vi in seriekonkurrenten SST NET Landskrona till Halörhallen på en träningsmatch för att testa våra vingar och se hur vi ligger till rent spel- och tempomässigt.
Det var ett taggat Höllviken som kom till match denna kväll. Vi vet att många ser oss som favoriter i årets JAS-serie och även om det givetvis är smickrande, ställer det extra stora krav på spelarna. Vi gillar att slå från underläge men måste nu lära oss att hantera denna nya situation. Det i sin tur kräver 100% fokus och inställning inför varje match oavsett motståndare vilket är en stor utmaning för både spelare och ledare. Har vi rätt inställning kan vi slå vilket lag som helst i Sverige - har vi fel inställning kan vi förlora mot vilket lag som helst.

Tränarna Erik och Dennis rullade runt på spelarna under hela matchen vilket innebar att vi totalt såg nio olika femmor under dessa tre perioder. Vi såg även våra unga Lukas Holmkvist, Albin Månsson och Albin Sundgren (P01) samt den ännu yngre Axel Lindkvist (P02) göra sin JAS-debut - vilket de gjorde med mycket gott resultat. Det ser lovande ut för framtiden.

Trots att det var nya konstellationer i varje period så gör vi genomgående en bra match. Framförallt är defensiven värd ett extra omnämnande. Vi vinner boll över hela plan och vänder spelet snabbt och jag tror att vi blir ett tufft lag att möta denna säsong. Offensiven ser också bra ut och stundtals blixtrar det till rejält när bollen går som på snöre mellan spelarna. När matchen blåses av står det övertygande 11-3 på resultattavlan.

Där finns saker vi behöver slipa på och det kommer att bli ett antal träningsmatcher till, innan säsongen drar igång på riktigt. Men denna första träningsmatch gav ett lovande intryck.

Period 1:
06:05, 1-0, Anton Gustafsson (Alex Nilsson)
11:31, 2-0, Sebastian Melin (Linus Bergström)
19.14, 3-0, Anton Gustafsson (Alex Nilsson)

Period 2:
03:02, 4-0, William Folkesson (Filip Särlöv)
03:14, U2, Gustav Franzon
05:54, 5-0, Filip Särlöv (Gustav Franzon)
10:51, 6-0, Filip Särlöv (William Folkesson)

Period 3:
02:48, U2, Gustav Franzon
05:47, 7-0, Filip Särlöv (Linus Bergström)