A-lag Herrar SSL

Uppsnack med Simon Larsson inför morgondagens bortamatch
2018-09-29 11:53

Efter två raka segrar är det dags att jaga tre nya poäng. Denna gång står Linköping för motståndet. Läs vad Simon Larsson har att säga inför morgondagens bortamatch.

Namn: Simon Larsson

Ålder: 21

Position: Center/Högermittfältare

Moderklubb: Skurups IBK

Tidigare klubbar: Skurups IBK

Berätta lite om dig själv! Vad gör du utanför innebandyn?

Jag är en 21-årig kille som är uppvuxen och bosatt i Skurup. När jag inte spelar innebandy så arbetar jag som elevassistent och fritidspedagog på en skola utanför Skurup. Annars hänger jag med vänner och försöker se en och annan serie då och då.

Två vinster i bagaget, får man kalla det drömstart på säsongen? Hur är känslan i laget och hur är din egen känsla efter säsongsstarten?

Ja precis. Vi har startat bra med två segrar och självklart är det en skön start för oss. Känslan i laget är på topp och vi är taggade för kommande match. Nu har vi fått stått över en omgång så vi är väldigt taggade på att få spela match igen. Min egna känsla är bra. Jag har gjort en bra försäsong och kommit igång bra i min femma. Nu de senaste matcherna har vi varit lite ineffektiva i min kedja men vi får hoppas att det släpper till denna matchen. Så känslan är bra och vi är inte nöjda bara för att vi har vunnit två av två matcher utan vi är väldigt sugna på att vinna nya matcher och utmaningar.

På söndag står Linköping för motståndet, vad har du för tankar inför matchen?

Linköping är ett tufft och tungt lag att möta. Vi har haft tufft mot dem uppe i Linköping de föregående matcherna och det ska vi ändra på nu. Men vi har som sagt en väldigt bra känsla i laget efter den fina starten med två segrar.

Övriga kommentarer?

Ska bli skönt att få spela match igen efter att vi fick stå över omgång 3. Så vi är väldigt sugna på ny match.

3 snabba:

Slutresultat? Vinst med 4-6

Vem kommer vara hetast på plan? Danne gör 3!

Att tänka på?

Ladda med ordentligt käk och dryck och sova på bussen eftersom det blir väldigt tidig avgång från Höllviken.

Missa inte matchen på SSLplay imorgon, matchstart kl.13.00!

Säsongen 18/192018-09-20 02:57
Coach Ola inför Dalen!2014-10-17 10:22